ΕΚΤΑΚΤΗ_ΧΟΡΗΓΗΣΗ_ΑΝΕΡΓΩΝ_ΝΑΥΤΙΚΩΝ_ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ_2015
Ξεκίνησε η χορήγηση του επιδόματος Χριστουγέννων 2015 για τους άνεργους ναυτικούς.
Στα 400 ευρώ για τους έγγαμους και 350 ευρώ για τους άγαμους.
ΕΚΤΑΚΤΗ_ΧΟΡΗΓΗΣΗ_ΑΝΕΡΓΩΝ_ΝΑΥΤΙΚΩΝ_ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ_2015
Ξεκίνησε η χορήγηση του επιδόματος Χριστουγέννων 2015 για τους άνεργους ναυτικούς.
Στα 400 ευρώ για τους έγγαμους και 350 ευρώ για τους άγαμους.
Βασική προϋπόθεση για να δικαιούται ο ναυτικός το επίδομα είναι να συντρέχουν αθροιστικά οι παρακάτω 3 προϋποθέσεις :
α) Να έχει πάνω από 5 χρόνια θαλάσσια υπηρεσία από την οποία 12 τουλάχιστον μήνες την τελευταία τριετία, ή τουλάχιστον 24 μήνες θαλάσσια υπηρεσία την τελευταία πενταετία, δηλαδή από 25/12/2012 έως 25/12/2015.
β) να είναι άνεργος εντός της περιόδου 25/06/2014 έως 25/11/2015
γ) να έχει κάρτα ανεργίας από το ΓΕΝΕ.
συνημμένο η Εγκύκλιος
Λιμενικό: Αλλάζουν όλα για την άδεια χειριστών ταχύπλοων σκαφών
Σαρωτικές αλλαγές στην έκδοση άδειας χειριστών ταχύπλοων σκαφών από το Λιμενικό Σώμα που ισχύει από 01/10/2015.
Για πρώτη φορά προβλέπεται πλέον η ηλεκτρονική αίτηση για την συμμετοχή από τους ενδιαφερόμενους πολίτες Η εγκύκλιος του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος καθορίζει τον νέο τρόπο συμμετοχής, εξέτασης και έκδοσης των αδειών χειριστών ταχύπλοων σκαφών, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Έκδοσης Αδειών Χειριστή Ταχύπλοων Σκαφών (Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ.). Κατ' αυτό τον τρόπο, καθιερώνεται η ομοιόμορφη, για όλες τις Λιμενικές Αρχές, διαδικασία για τη διενέργεια των εξετάσεων (θεωρητικών και πρακτικών), παρέχονται αναλυτικές και λεπτομερείς οδηγίες που αφορούν την υποβολή των αιτήσεων συμμετοχής στις εξετάσεις, καθώς και των προβλεπόμενων δικαιολογητικών γι' αυτές, ενώ επισυνάπτονται όλα τα Υποδείγματα που θα χρησιμοποιούνται ή θα υποβάλλονται, ανάλογα με την περίπτωση, από τους υποψήφιους. Η εγκύκλιος έχει σκοπό την καταγραφή, για ομοιόμορφη εφαρμογή, των ενεργειών που θα πρέπει να ακολουθούνται, για τη διαδικασία καθορισμού χρηστών των Λιμενικών Αρχών του Πληροφοριακού Συστήματος Έκδοσης Αδειών Χειριστή Ταχύπλοων Σκαφών (Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ.), τον καθορισμό των ημερομηνιών εξετάσεων ανά εξεταστική περίοδο των υποψήφιων χειριστών ταχύπλοων σκαφών, τη διαδικασία αποδοχής των ηλεκτρονικών αιτήσεων συμμετοχής ή επανεξέτασης των υποψήφιων χειριστών ταχύπλοων σκαφών (είτε αυτές υποβάλλονται από τους ίδιους μέσω του Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ είτε κατόπιν αιτήσεως, με την αυτοπρόσωπη παρουσία τους ή των νομίμως εξουσιοδοτημένων από αυτούς ατόμων στις οικείες Λιμενικές Αρχές) και οποιαδήποτε άλλη διαδικασία μεσολαβεί από τη στιγμή που ο υποψήφιος χειριστής ταχύπλοων σκαφών υποβάλει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, μέχρι την έκδοση από την Υπηρεσία μας και την επίδοση από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, της σχετικής άδειας στους επιτυχόντες των εξετάσεων. Ειδικότερα προβλέπονται: Τα προσόντα των υποψηφίων για την απόκτηση της άδειας . Η πιστοποίηση των προσόντων των υποψηφίων Ο χρόνος και ο τρόπος καθορισμού των ημερομηνιών των εξετάσεων, καθώς και ο μέγιστος αριθμός των υποψήφιων (για αρχική εξέταση ή/και επανεξέταση) που δύνανται να εξεταστούν ανά εξεταστική, σε κάθε Λιμενική Αρχή Ο χρόνος και ο τρόπος υποβολής της αίτησης και των προβλεπόμενων δικαιολογητικών συμμετοχής στις εξετάσεις Οι εξαιρέσεις από τη διαδικασία εξέτασης ορισμένων ατόμων και τα προσόντα που πρέπει να έχουν τα άτομα αυτά Η διαδικασία συμμετοχής αλλοδαπών υποψηφίων στις εξετάσεις Η εξέταση (θεωρητική και πρακτική) από τριμελή εξεταστική επιτροπή Η διάρκεια και λήξη της χορηγηθείσας άδειας χειριστή ταχύπλοων σκαφών Η λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος Έκδοσης Αδειών Χειριστή Ταχύπλοων Σκαφών (Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ.) Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της διαδικασίας έκδοσης αδειών χειριστή ταχύπλοων σκαφών και σε συνάρτηση με το Γενικό Κανονισμό Λιμέναδημιουργήθηκε από τη Διεύθυνση Πληροφορικής του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εξειδικευμένη ηλεκτρονική εφαρμογή για τη μηχανογράφηση της εν λόγω διαδικασίας. Η συγκεκριμένη ηλεκτρονική εφαρμογή είναι προσβάσιμη μέσω της διεύθυνσης https://adeies.hcg.gr, και θα χρησιμοποιείται καθ' όλη τη διάρκεια της διαδικασίας εξετάσεων και χορήγησης αδειών χειριστή ταχυπλόων σκαφών. Τα βασικά στάδια της διαδικασίας είναι τα παρακάτω: * Καταχώρηση των ημερομηνιών εξετάσεων για κάθε μία Λιμενική Αρχή, καθώς και εμφάνισή τους στον πολίτη. * Καταχώρηση αιτήσεων (τόσο από τους χειριστές κάθε Λιμενικής Αρχής, όσο και από τους πολίτες), για εξέταση σε συγκεκριμένη ημερομηνία. * Δημιουργία των θεμάτων για κάθε εξέταση (ξεχωριστό φύλλο εξέτασης για κάθε εξεταζόμενο), καθώς και των απαντήσεων (ώστε να είναι ευκολότερος ο έλεγχος). * Εισαγωγή των αποτελεσμάτων της εξέτασης, τόσο στα προφορικά, όσο και στα γραπτά, για κάθε εξεταζόμενο. * Εκτύπωση αποτελεσμάτων εξέτασης, και αδειών νέου τύπου. * Υποστήριξη επανεξέτασης για εξεταζόμενους που απέτυχαν στα πρακτικά. * Υποστήριξη έκδοσης άδειας άνευ εξετάσεων, για συγκεκριμένες περιπτώσεις. Οι πολίτες πλέον μπορούν να εγγραφούν στο σύστημα (δηλαδή έχουν username/password και έχει επιβεβαιωθεί το e-mail τους), μέσω της ανεξάρτητης υπηρεσίας στο https://regusr.hcg.gr. Μετά την εγγραφή τους μπορούν να συνδεθούν και να "δεσμεύσουν" μια μελλοντική ημερομηνία εξέτασης. Κάθε Λιμενική Αρχή, θα πρέπει να ορίζει τις επόμενες ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων, καθώς και τον ανώτατο αριθμό των ατόμων που θα συμμετέχουν σε κάθε εξέταση. Οι εξεταστικές περίοδοι κάθε έτους είναι δύο (02) και ειδικότερα η θερινή (από 01 Απριλίου ως 30 Σεπτεμβρίου) και η χειμερινή (από 01 Οκτωβρίου ως 31 Μαρτίου). Η δημοσίευση των ημερομηνιών εξετάσεων για το επόμενο εξάμηνο θα γίνεται έως τις 05 Φεβρουαρίου για τη θερινή περίοδο και έως τις 05 Αυγούστου για τη χειμερινή περίοδο [Άρθρο 3, παρ. 5 του (Β) σχετικού]. Για λόγους ανωτέρας βίας (τεχνικά προβλήματα της ηλεκτρονικής εφαρμογής στις Λιμενικές Αρχές ή στο Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., αναβαθμίσεις του συστήματος κ.λ.π.) και κατόπιν διαταγής της Υπηρεσίας μας, είναι δυνατόν, οι ημερομηνίες καταχώρησης των ημερομηνιών εξετάσεων για κάθε εξεταστική περίοδο να τροποποιούνται. Επεξεργασία ημ/νιΰιν εξετάσεων επόμενης χειμερινής περιόδου Οι χρήστες των Λιμενικών Αρχών, θα μπορούν να επεξεργάζονται τις ημερομηνίες της (επόμενης) θερινής εξεταστικής περιόδου από 01 Οκτωβρίου ως 05 Φεβρουαρίου και τις ημερομηνίες της (επόμενης) χειμερινής εξεταστικής περιόδου από 01 Απριλίου ως 05 Αυγούστου. Ορίζεται ότι για κάθε έτος, η πρώτη περίοδος θα είναι η θερινή (από 01/04 έως και 30/09) και η δεύτερη η χειμερινή (από 01/10 έως και 31/03). Για την πληρέστερη κατανόηση των ανωτέρω, παρατίθεται το Σε περίπτωση που για λόγους ανωτέρας βίας (δυσμενείς καιρικές συνθήκες, δυσλειτουργία της Ηλεκτρονικής Εφαρμογής κ.λ.π.), δεν καταστεί δυνατό να διενεργηθούν εξετάσεις συγκεκριμένες ημερομηνίες, αυτές μπορούν να γίνουν εφόσον πάψουν να υφίστανται οι λόγοι της αναβολής. Στην περίπτωση αυτή θα λαμβάνεται η έγκριση της Υπηρεσίας μας, ύστερα από αναφορά της Λιμενικής Αρχής, στην οποία να αναφέρονται οι λόγοι για τους οποίους προτείνεται η αναβολή της εξέτασης. Σε περίπτωση που γίνει τέτοια αλλαγή, στην μετατεθείσα εξεταστική (θεωρητική ή/και πρακτική εξέταση) θα συμμετέχουν μόνο οι υποψήφιοι της ακυρωθείσας εξεταστικής, οι οποίοι θα ενημερώνονται προφορικά σχετικά με την νέα ημερομηνία εξετάσεων, από την Υπηρεσία . Για την υλοποίηση της διαδικασίας αυτής, απαιτείται η ύπαρξη των παρακάτω ρόλων: ΠΟΛΙΤΗΣ, ο οποίος θέλει να εξεταστεί. ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗΣ, ο οποίος είναι ο αρμόδιος βαθμοφόρος χειριστής της ηλεκτρονικής εφαρμογής που ανήκει στην αντίστοιχη Λιμενική Αρχή. Βασική οντότητα κατά την έκδοση άδειας με συμμετοχή του ενδιαφερόμενου σε εξετάσεις είναι η αίτηση. Μια αίτηση μπορεί να λάβει τις ακόλουθες καταστάσεις: * Νέα * Υποβολή * Δεκτή (προς εξέταση) * Επιτυχία * Αποτυχία * Επανεξέταση * Προς εκτύπωση * Εκτυπωμένη * Ακύρωση Η αίτηση έχει συγκεκριμένο μοναδικό μηχανογραφικό αριθμό που παίρνει όταν ξεκινά, ενώ μπορεί να ολοκληρωθεί ως ακύρωση, αποτυχία, εκτυπωμένη ή επανεξέταση. Η αίτηση πρέπει απαραίτητα να καταχωρηθεί ηλεκτρονικά. Η ηλεκτρονική καταχώρησή της, γίνεται είτε από τον ενδιαφερόμενο ΠΟΛΙΤΗ, είτε από τον ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗ. Η ροή της διαδικασίας της αίτησης ουσιαστικά έχει ως ακολούθως: Ο ΠΟΛΙΤΗΣ ή ο ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗΣ, συμπληρώνει τα στοιχεία της αίτησης του ΠΟΛΙΤΗ, τα οποία μπορεί να αλλάξουν χωρίς περιορισμούς, σε περίπτωση λανθασμένης καταχώρησης (προσωρινή αποθήκευση). Η αίτηση παραμένει στην κατάσταση ΝΕΑ. Όταν συμπληρωθούν σωστά τα στοιχεία, τότε ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλλει την αίτηση του για εξέταση σε συγκεκριμένη Λιμενική Αρχή, επιλέγοντας ταυτόχρονα και την αντίστοιχη ημερομηνία εξέτασης. Η κατάσταση της αίτησης πλέον μετατρέπεται σε ΥΠΟΒΟΛΗ και ο ΠΟΛΙΤΗΣ δεν έχει δυνατότητα περαιτέρω επεξεργασίας της. Ο μόνος πλέον που μπορεί να επεξεργαστεί την αίτηση αν απαιτηθεί, είναι ο ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗΣ της Λιμενικής Αρχής που έχει επιλεγεί. Η αίτηση που βρίσκεται σε κατάσταση ΥΠΟΒΟΛΗ μπορεί να εκτυπωθεί είτε από τον ΠΟΛΙΤΗ, είτε από τον ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗ. Σημειώνεται ότι στην κατάσταση αυτή ο ΠΟΛΙΤΗΣ δεν μπορεί να αλλάξει την ημερομηνία εξέτασής του. Ο ΠΟΛΙΤΗΣ, μπορεί να επιλέξει ημερομηνία εξέτασης μέχρι και δέκα (10) ημέρες πριν τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Αντίθετα, ο ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗΣ μπορεί να επιλέξει ημερομηνία εξέτασης μέχρι και πέντε (05) εργάσιμες ημέρες πριν. Δηλαδή για μια ημερομηνία εξέτασης στις 30/05 ο ΠΟΛΙΤΗΣ θα μπορεί να την επιλέξει, μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής, έως και τις 20/05. Αμέσως μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης, γίνεται κράτηση θέσης για τη συγκεκριμένη ημερομηνία εξετάσεων και ο ΠΟΛΙΤΗΣ υποχρεούται να προσέλθει στην αρμόδια Λιμενική Αρχή, τουλάχιστον πέντε (05) εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής των εξετάσεων, ώστε να γίνει η ταυτοποίηση των στοιχείων της, τυχόν διορθώσεις, υποβολή των απαιτούμενων έντυπων δικαιολογητικών και η αποδοχή της αίτησης (κατάσταση = ΔΕΚΤΗ/ΠΡΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗ). Η αποδοχή της αίτησης μπορεί να γίνει μόνο από τον ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗ (χρήστης Λιμενικής Αρχής) και εκτός από τον έλεγχο και τυχόν διόρθωση των στοιχείων, περιλαμβάνει και την εισαγωγή φωτογραφίας [ψηφιακό αρχείο λόγος ύψους προς πλάτος: 2,2 cm/1,9 cm (δηλαδή αναλογία 1,16) και ανάλυση τουλάχιστον 450x522 pixels], που θα προσκομίζεται με ευθύνη του ΠΟΛΙΤΗ. ΑΚΥΡΩΣΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝΕφιστάται η προσοχή στους χρήστες των Λιμενικών Αρχών, όπως επιδεικνύουν ιδιαίτερη προσοχή ως προς την έγκαιρη και έγκυρη ΑΠΟΔΟΧΗ των αιτήσεων στις περιπτώσεις της εμπρόθεσμης υποβολής των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, καθώς και στην έγκαιρη γραπτή απάντηση στον υποψήφιο, για τους λόγους ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ της αίτησής του, είτε σε περίπτωση μη υποβολής των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, είτε στην περίπτωση εκπρόθεσμης υποβολής αυτών. Στην περίπτωση υποβολής εμπρόθεσμης ηλεκτρονικής αίτησης από υποψήφιο για συμμετοχή του σε εξεταστική και για την οποία ο υποψήφιος δεν έχει μεριμνήσει να προσκομίσει τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά τουλάχιστον πέντε (05) εργάσιμες ημέρες πριν την ημερομηνία της επιλεχθείσας εξεταστικής, η αίτησή του θα ακυρώνεται με μέριμνα του αρμόδιου χειριστή της Λιμενικής Αρχής. Ανάλογα θα συμβαίνει και για τις αιτήσεις επανεξέτασης, καθώς πέραν των ανωτέρω συνθηκών και με μέριμνα των αρμόδιων στελεχών των Λιμενικών Αρχών, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και η μη έγκαιρη υποβολή του ανάλογου αιτήματος από τον υποψήφιο, λόγω της δέσμευσης των προβλεπόμενων θέσεων (ποσοστό έως και 20% των υποψηφίων κάθε εξεταστικής αντιστοιχούν σε υποψήφιους που επανεξετάζονται), από άλλους υποψήφιους προς επανεξέταση, οι οποίοι έχουν υποβάλει νωρίτερα και εμπρόθεσμα (σύμφωνα με την ημερομηνία και ώρα υποβολής), την ανάλογη αίτηση Σημειώνεται ότι η θέση ελευθερώνεται, αν για οποιοδήποτε λόγο ο ΠΟΛΙΤΗΣ ή ο ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗΣ ακυρώσουν την αίτηση. Λόγω αυτού του γεγονότος μπορεί κάποιος ΠΟΛΙΤΗΣ να μη βρει θέση για κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία εξέτασης, οπότε να επιλέξει μεταγενέστερη ημερομηνία, όμως εάν εν τω μεταξύ ελευθερωθεί λόγω ακύρωσης μια θέση στη συγκεκριμένη ημερομηνία, κάποιος άλλος πολίτης μπορεί να την επιλέξει. Για λόγους εύρυθμης λειτουργίας των εξετάσεων, πέντε (05) ημερολογιακές ημέρες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής κάθε εξεταστικής, όλες οι αιτήσεις οι οποίες δεν έχουν γίνει αποδεκτές από τους ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΕΣ, ακυρώνονται αυτόματα από την ηλεκτρονική εφαρμογή, ενώ ταυτόχρονα δεν είναι δυνατή η υποβολή αίτησης συμμετοχής για τη συγκεκριμένη ημερομηνία, τόσο από τον ΠΟΛΙΤΗ όσο και από τον ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗ. Αίτηση για επανεξέταση μπορεί να υποβάλει ο ΠΟΛΙΤΗΣ επιλέγοντας κάποια αποτυχημένη αίτηση που είχε καταθέσει ο ίδιος. Επίσης, το ίδιο κάνει και ο ΚΑΤΑΧΩΡΗΤΗΣ επιλέγοντας αποτυχημένες αιτήσεις που αφορούν την Υπηρεσία του. Τα στοιχεία της αίτησης που θα επιλεγεί, θα μεταφερθούν αυτόματα στην αίτηση επανεξέτασης και θα υπάρχει μόνο η δυνατότητα επιλογής ημερομηνίας. Μια αίτηση που επανεξετάζεται, μεταπίπτει απ' ευθείας σε κατάσταση ΥΠΟΒΟΛΗΣ (οπότε πρέπει να γίνει ξανά ΑΠΟΔΟΧΗ της), ενώ οι αναφορές που εκτυπώνονται προσαρμόζονται ελαφρώς ώστε να φαίνεται ποια ήταν η προηγούμενη αίτηση. Σημειώνεται ότι για να γίνει επανεξέταση κάποιας αίτησης πρέπει η αίτηση αυτή να έχει γίνει εντός των προηγουμένων τριών (03) ετών, ενώ επανεξέταση μπορεί να γίνει μόνο στην αρχική αίτηση (δηλαδή δεν ανανεώνονται τα 3 έτη κάθε φορά που γίνεται η επανεξέταση, αλλά ισχύουν μόνο από την ημερομηνία αποδοχής της αρχικής αίτησης). Για τη βαθμολόγηση της εξέτασης του υποψηφίου, υπάρχει η επιλογή της επιτυχίας ή αποτυχίας στην θεωρητική εξέταση. Η ΑΠΟΔΟΧΗ αίτησης επανεξέτασης υποψήφιου, γίνεται με μέριμνα της αρμόδιας Λιμενικής Αρχής, λαμβάνοντας αυστηρά υπόψη: Τον ανώτατο αριθμό των υποψηφίων που δύνανται να επανεξεταστούν (ποσοστό έως και 20% των υποψηφίων κάθε εξεταστικής αντιστοιχούν σε υποψήφιους που επανεξετάζονται), σε κάθε εξεταστική και β. Την ημερομηνία και ώρα υποβολής του εκάστοτε αιτήματος. Δηλαδή, εφόσον για μία ημερομηνία εξέτασης, ο μέγιστος αριθμός υποψηφίων προς επανεξέταση (θεωρητική ή/και πρακτική) είναι δύο (02) άτομα, από τη Λιμενική Αρχή θα γίνουν αποδεκτά τα δύο (02) χρονολογικά πρώτα αιτήματα, εφόσον οι υποψήφιοι υποβάλουν εμπρόθεσμα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά. Κάθε Λιμενική Αρχή, ορίζει τις ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων (τουλάχιστον μία για κάθε μήνα) καθώς και τον ανώτατο αριθμό των ατόμων που θα συμμετέχουν σε κάθε εξέταση. Οι εξεταστικές περίοδοι είναι δύο (02): Η θερινή, από 01 Απριλίου έως 30 Σεπτεμβρίου και η χειμερινή, από 01 Οκτωβρίου έως 31 Μαρτίου κάθε έτους Το πρόγραμμα των ημερομηνιών των εξετάσεων ανά εξεταστική περίοδο, αναρτάται θεωρημένο από τον Προϊστάμενο της Υπηρεσίας σας στον πίνακα ανακοινώσεων του Λιμενικού καταστήματος, προς ενημέρωση όλων των ενδιαφερόμενων οι οποίοι δεν έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρονική εφαρμογή ή στο διαδίκτυο, ενώ θα αποστέλλεται ηλεκτρονικά (στο dla@hcg.gr σε αρχείο τύπου .doc ή .xls) στην Υπηρεσία , προκειμένου αυτό αναρτηθεί στην διαδικτυακή πύλη του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Στις εξετάσεις δικαιούνται να συμμετέχουν οι υποψήφιοι που διαθέτουν αθροιστικά τα ακόλουθα προσόντα • Να έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους. • Να είναι υγιείς. • Να γνωρίζουν κολύμβηση. • Να έχουν λάβει υποχρεωτικά θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση εννέα (09) τουλάχιστον ωριαίων μαθημάτων [έξι (06) τουλάχιστον ωριαίων μαθημάτων θεωρητικής εκπαίδευσης και τριών (03) τουλάχιστον ωριαίων μαθημάτων πρακτικής εκπαίδευσης], σε οποιαδήποτε εγκεκριμένη, σύμφωνα με τον Γ.Κ.Λ. Αριθ. 50, σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχύπλοων σκαφών. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΓΙΑ ΑΡΧΙΚΗ ΕΞΕΤΑΣΗ Για την απόδειξη της πλήρωσης των ανωτέρω, υπό της παραγράφου 4.4.1. προσόντων, οι υποψήφιοι υποβάλλουν αίτηση στην οποία επισυνάπτονται τα ακόλουθα δικαιολογητικά • Δελτίο ταυτότητας ή άλλο νόμιμο αποδεικτικό στοιχείο. ως "άλλο νόμιμο αποδεικτικό στοιχείο" θεωρείται η προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή το διαβατήριο ή η άδεια οδήγησης ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών φορέων. Η ταυτότητα των αλλοδαπών αποδεικνύεται, στην περίπτωση πολιτών Κράτους - Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από το δελτίο ταυτότητας ή το διαβατήριο, ενώ, στις άλλες περιπτώσεις, από το διαβατήριο ή άλλο έγγραφο βάσει του οποίου επιτρέπεται η είσοδος τους στην Χώρα, ή τα έγγραφα που έχουν εκδώσει οι αρμόδιες ελληνικές αρχές. • Πιστοποιητικά/βεβαιώσεις ιατρών, ειδικότητας παθολόγου ή γενικής ιατρικής και οφθαλμιάτρου, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις για την ιατρική εξέταση των υποψήφιων οδηγών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων. Κάτοχος άδειας οδήγησης αυτοκινήτων οχημάτων ή μοτοσικλετών ή μοτοποδηλάτων, σε ισχύ, δεν είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ιατρικά πιστοποιητικά (βεβαιώσεις), αλλά μπορεί να προσκομίσει ευκρινές φωτοαντίγραφο της προαναφερόμενης άδειας. Η Λιμενική Αρχή μπορεί, εφόσον υπάρχουν ειδικοί λόγοι, να ζητήσει οποτεδήποτε την υποβολή ιατρικής βεβαίωσης οφθαλμιάτρου, παθολόγου, ωτορινολαρυγγολόγου, νευρολόγου, ψυχιάτρου ή ορθοπεδικού, ιδιωτών ή από δημόσια νοσοκομεία. • Υπεύθυνη Δήλωση θεωρημένη για το γνήσιο της υπογραφής σε περίπτωση που δεν υποβάλλεται αυτοπροσώπως από τον αιτούντα, στην οποία να αναγράφονται/δηλώνονται τα ακόλουθα: «Γνωρίζω καλά κολύμβηση και έχω λάβει θεωρητική εκπαίδευση (... ) ωρών και πρακτική εκπαίδευση (... ) ωρών, στη σχολή εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχυπλόων σκαφών ». • Βεβαίωση εγκεκριμένης σχολής εκπαίδευσης υποψήφιων χειριστών ταχύπλοων σκαφών , η οποία πρέπει να συνοδεύεται από νόμιμα παραστατικά καταβολής διδάκτρων που έχουν εκδοθεί από την ανωτέρω σχολή, ο ιδιοκτήτης της οποίας, ή σε περίπτωση νομικού προσώπου, ο νόμιμος εκπρόσωπος αυτού, υπογράφει και σφραγίζει, με την σφραγίδα της σχολής, την παραπάνω βεβαίωση και τα παραστατικά. • Δύο (02) πρόσφατες έγχρωμες φωτογραφίες και αντίστοιχο ψηφιακό αρχείο [λόγος ύψους προς πλάτος: 2,2 cm/1,9 cm (δηλαδή αναλογία 1,16) και ανάλυση 450x522 pixels]. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΟΥ ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ Οι κατηγορίες των ατόμων οι οποίοι εξαιρούνται από τις εξετάσεις για την απόκτηση της άδειας χειριστή ταχύπλοων σκαφών Οι ενδιαφερόμενοι ή τα νομίμως από αυτούς εξουσιοδοτημένα άτομα, υποβάλουν αυτοπροσώπως στην Λιμενική Αρχή αίτηση, στην οποία επισυνάπτονται τα ακόλουθα δικαιολογητικά : • Δελτίο ταυτότητας ή άλλο νόμιμο αποδεικτικό στοιχείο • Δικαιολογητικό που αποδεικνύει τον λόγο εξαίρεσης της συμμετοχής των ανωτέρω ατόμων στις εξετάσεις • Για μη εν ενεργεία ναυτικούς και στελέχη του Λ.Σ. και του Π.Ν., πιστοποιητικά/βεβαιώσεις ιατρών, ειδικότητας παθολόγου ή γενικής ιατρικής και οφθαλμιάτρου, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις την ιατρική εξέταση των υποψήφιων οδηγών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων. Κάτοχος άδειας οδήγησης αυτοκινήτων οχημάτων ή μοτοσικλετών ή μοτοποδηλάτων σε ισχύ, δεν είναι υποχρεωμένος να προσκομίσει ιατρικά πιστοποιητικά (βεβαιώσεις), αλλά μπορεί να προσκομίσει ευκρινές φωτοαντίγραφο της προαναφερόμενης άδειας. Η Λιμενική Αρχή μπορεί, εφόσον υπάρχουν ειδικοί λόγοι, να ζητήσει οποτεδήποτε την υποβολή ιατρικής βεβαίωσης οφθαλμιάτρου, παθολόγου, ωτορινολαρυγγολόγου, νευρολόγου, ψυχιάτρου ή ορθοπεδικού, ιδιωτών ή από δημόσια νοσοκομεία. • Δύο (02) πρόσφατες έγχρωμες φωτογραφίες και αντίστοιχο ψηφιακό αρχείο [λόγος ύψους προς πλάτος: 2,2 cm/1,9 cm (δηλαδή αναλογία 1,16) και ανάλυση 450x522 pixels]. Ανανέωση της άδειάς του λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας: * Αίτηση. * Ιατρικές βεβαιώσεις (σύμφωνα με την παράγραφο 4.4.2. της παρούσας), με την ανανέωση να ισχύει για μία τριετία, με έναρξη την ημερομηνία έκδοσης των ιατρικών βεβαιώσεων. Εάν προσκομισθεί ευκρινές φωτοαντίγραφο της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ή μοτοποδηλάτου, η ισχύς της ανανέωσης συμπίπτει χρονικά με αυτήν της άδειας οδήγησης. Περιοδική ανανέωση της άδειας γίνεται σε όποιον χειριστή, ανεξαρτήτως ηλικίας, κρίνεται αυτό αναγκαίο από ιατρικής πλευράς, λαμβανομένων υπόψη των σχετικών παρατηρήσεων ή ενδείξεων του πιστοποιητικού υγείας. * Παράβολα ποσού πενήντα (50,00) ευρώ υπέρ του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. και δεκαπέντε (15,00) ευρώ υπέρ του Δημοσίου (Από Δ.Ο.Υ. στο Κ.Α.Ε. 3435 ή ηλεκτρονικό παράβολο). Έκδοση αντιγράφου της άδειας του λόγω απώλειας ή φθοράς: * Αίτηση. * Την φθαρμένη άδεια χειριστή (στην περίπτωση φθοράς) ή Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986 (Α' 75), ότι απώλεσε την άδεια. * Παράβολα ποσού πενήντα (50,00) ευρώ υπέρ του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. και δεκαπέντε (15,00) ευρώ υπέρ του Δημοσίου (Από Δ.Ο.Υ. στο Κ.Α.Ε. 3435 ή ηλεκτρονικό παράβολο). Έκδοση νέας άδειας προς αντικατάσταση παλαιάς: * Αίτηση. * Την παλιά άδεια χειριστή. * Παράβολα ποσού εικοσιπέντε (25,00) ευρώ υπέρ του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. και δέκα (10,00) ευρώ υπέρ του Δημοσίου (Από Δ.Ο.Υ. στο Κ.Α.Ε. 3435 ή ηλεκτρονικό παράβολο). ° Δύο (02) πρόσφατες έγχρωμες φωτογραφίες και αντίστοιχο ψηφιακό αρχείο [λόγος ύψους προς πλάτος: 2,2 cm/1,9 cm (δηλαδή αναλογία 1,16) και ανάλυση τουλάχιστον 450x522 pixels]. Οι καταστάσεις για μια αίτηση έκδοσης άδειας άνευ εξετάσεων είναι "ΝΕΑ" - "ΑΠΟΔΕΚΤΗ" -"ΠΡΟΣ ΕΚΤΥΠΩΣΗ" - "ΕΚΤΥΠΩΜΕΝΗ" - "ΑΚΥΡΗ". Οι τελικές καταστάσεις θα είναι είτε "ΕΚΤΥΠΩΜΕΝΗ" είτε "ΑΚΥΡΗ". Για κάθε περίπτωση ενδιαφερόμενου, ο οποίος εμπίπτει σε μία από τις ανωτέρω κατηγορίες και δικαιούται άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους, πέραν της ηλεκτρονικής υποβολής από τον αρμόδιο χρήστη της Υπηρεσίας σας, θα υποβάλλεται και αναφορά, υπό μορφή πίνακα και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (dla@hcg.gr), θεωρημένη από τον Προϊστάμενο της Λιμενικής Αρχής με τα στοιχεία του δικαιούχου καθώς και το λόγο για τον οποίο δικαιούται την άδεια. Πριν την επίδοση της εκδοθείσας άδειας χειριστή ταχύπλοων σκαφών στους δικαιούχους από την Λιμενική Αρχή, θα υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο ή τον νομίμως εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό του, τα παράβολα ποσού πενήντα (50,00) ευρώ υπέρ του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. και δεκαπέντε (15,00) ευρώ υπέρ του Δημοσίου (Από Δ.Ο.Υ. στο Κ.Α.Ε. 3435 ή ηλεκτρονικό παράβολο). Αντίγραφο του στελέχους Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. καθώς και του παραβόλου υπέρ του Δημοσίου, θα τοποθετούνται στον τηρούμενο από την Υπηρεσία σας φάκελο του υποψηφίου. Παρομοίως, και για τις υπόλοιπες περιπτώσεις έκδοσης, ανανέωσης και αντικατάστασης αδειών χειριστή ταχύπλοων σκαφών, θα ακολουθείται η ως άνω περιγραφείσα διαδικασία, για την καταβολή των αντίστοιχων τελών υπέρ Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Ν. και Δημοσίου από τους ενδιαφερόμενους ή τους νομίμως εξουσιοδοτημένους εκπροσώπους αυτών. Από την 01/10/2015 (έναρξη λειτουργίας του Π.Σ.Ε.Α.Χ.Τ.Σ.), το τηρούμενο από τις Υπηρεσίες Βιβλίο Εκδοθεισών Αδειών Χειριστών Ταχύπλοων Σκαφών, παύει να συμπληρώνεται. Τα αρμόδια, για την τήρησή του στελέχη, να μεριμνήσουν όπως συμπληρωθούν τυχόν εκκρεμότητες επί των στοιχείων των εγγεγραμμένων επιτυχόντων, καθώς και στην ενημέρωση των επιτυχόντων οι οποίοι δεν έχουν φροντίσει να παραλάβουν τις άδειες που δικαιούνται, προκειμένου να τις παραλάβουν.
ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ ΚΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΤΟ ΜΠΛΟΚΟ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΑ ΕΦΑΠΑΞ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ
Δελτίο Τύπου ΠΕΝΕΝ
Σε δραματικό αδιέξοδο οδηγεί η κυβερνητική μνημονιακή πολιτική τους απόμαχους της θάλασσας αφού στα πλαίσια αυτά έχει παγώσει την διαδικασία καταβολής των εφάπαξ παροχών για τους έχοντες καθαρή πλεύσιμη θαλάσσια υπηρεσία από τον Απρίλη του 2014 και για τους έχοντες διαδοχική ασφάλιση από τον Ιούλη του 2013.
Σύμφωνα με τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς το πάγωμα των εφάπαξ των Ναυτικών οφείλεται στην μελέτη για τον επαναϋπολογισμό των εφάπαξ παροχών όπως αυτός έχει νομοθετηθεί με την προηγούμενη κυβέρνηση Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ.
Σημειώνουμε ότι πριν δύο χρόνια η τότε κυβέρνηση είχε επιβάλει την αύξηση των εισφορών των Ναυτικών από 1/1/2014 για το Ταμείο Πρόνοιας των Αξιωματικών 41,5% και για το Ταμείο Πρόνοιας των Κατωτέρων Πληρωμάτων 40% με σκοπό να μην εφαρμοσθεί η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στα Ταμεία Πρόνοιας των Ναυτικών.
Η ΠΕΝΕΝ ήταν το μοναδικό Σωματείο που είχε αντιδράσει τότε εντονότατα στην μεθόδευση αυτή ενώ αντίθετα είχαν συνεργήσει η ΠΝΟ και τα υπόλοιπα Ναυτεργατικά Σωματεία και όπως εκ των υστέρων προκύπτει λήφθηκε η απόφαση για την αλματώδη αύξηση των εισφορών και ταυτόχρονα αμέσως μετά πάγωσε η διαδικασία καταβολής των εφάπαξ!!!
Στην πραγματικότητα με άλλα λόγια οι Ναυτεργάτες επί δύο χρόνια καταβάλουν τις αυξημένες εισφορές και από την άλλη δεν παίρνουν τις νόμιμες παροχές ενώ αντίθετα με τον νέο τρόπο υπολογισμού κινδυνεύουν άμεσα να μειωθούν κατακόρυφα οι εφάπαξ παροχές τους!!!
Σημειώνουμε ότι σήμερα τα Ταμεία μας έχουν ως αποθεματικά 24 εκατομμύρια ευρώ το Ταμείο Πρόνοιας Αξιωματικών και το Ταμείο Πρόνοιας των Κατωτέρων Πληρωμάτων 17,5 εκατομμύρια υπολογίζοντας και τις εισφορές που έχουν παρακρατηθεί και αποδοθεί από τους Ναυτικούς για το 2015.
Στο διάστημα αυτό η ΠΕΝΕΝ έχει απευθυνθεί επανειλημμένα στους αρμόδιους Υπουργούς της Κυβέρνησης (Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κ. Γιώργο Κατρούγκαλο και Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Θοδωρή Δρίτσα) οι οποίοι αγρό ηγόρασαν αφού η καθυστέρηση έχει ξεπεράσει κάθε όριο και διαπιστώνουμε να φεύγουν από την ζωή Ναυτεργάτες χωρίς να έχουν πάρει τις νόμιμες και προβλεπόμενες παροχές τους από τα Ταμεία Πρόνοιας….
Η συνέχιση της αδράνειας, της κοροϊδίας και του εμπαιγμού σε βάρος των Ναυτεργατών δεν γίνεται ανεκτή τόσο από τους ίδιους όσο και από την ΠΕΝΕΝ η οποία τις αμέσως επόμενες μέρες θα παρέμβει ακόμη πιο αποφασιστικά και δυναμικά για να δοθεί επιτέλους ουσιαστική λύση στο πρόβλημα.
Όχι στην βάση του νέου υπολογισμού = μειώσεων των εφάπαξ παροχών αλλά του θεσμοθετημένου επί σειρά ετών όπως προβλέπεται από την νομοθεσία για την χορήγηση των εφάπαξ των Ναυτικών.
Οφείλουμε για πολλοστή φορά να υπογραμμίσουμε ότι η μείωση των εσόδων στα Ταμεία μας και ειδικά σε αυτά της Πρόνοιας Αξιωματικών και Πληρωμάτων έχει ως αιτία τις ασκούμενες πολιτικές που διαχρονικά και σήμερα ασκούνται στον χώρο της Ναυτιλίας στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου και στην ουσία έχουν οδηγήσει με μέτρα και πολιτικές (μειώσεις οργανικών συνθέσεων, ποντοπόρο ναυτιλία – ακτοπλοΐα – πλοία Ε/Γ- Ο/Γ διεθνών γραμμών) στην μείωση της απασχόλησης για τους έλληνες Ναυτικούς, ενώ στην ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία που καλύπτει το 80% έως 90% των απασχολούμενων Ναυτικών και αυτό έχει ως αναπόφευκτη συνέπεια την κατάρρευση και διάλυση των ασφαλιστικών μας ταμείων.
Αυτή η άθλια αντικοινωνική και ταξική πολιτική υπέρ του εφοπλιστικού κεφαλαίου που έχουν εγκαινιάσει και εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις τα τελευταία 40 χρόνια και την οποία πιστά και απαρέγκλιτα συνεχίζει να υλοποιεί η λεγόμενη κυβέρνηση της ψευτοαριστεράς δεν θα επιτρέψουμε να περάσει για άλλη μια φορά πάνω από τις πλάτες της Ναυτεργασίας!!!
Τσίπρας, Δραγασάκης, Σταθάκης, Κατρούγκαλος Δρίτσας και οι υπόλοιποι του κυβερνητικού νεομνημονιακού επιτελείου έχουν βαρύτατες ευθύνες για την συνέχιση αυτής της βάρβαρης αντιλαϊκής πολιτικής και κανένα επικοινωνιακό τέχνασμα δεν πρόκειται να τις συγκαλύψει.
Ο λαός, οι εργαζόμενοι και ο Ναυτεργατικός κόσμος της χώρας μας θα πορευθούν αγωνιστικά και σε πλήρη σύγκρουση με αυτές τις ανάλγητες καταστροφικές κυβερνητικές πολιτικές και θα αγωνισθούν να τις ανατρέψουν τόσο αυτές όσο και αυτούς που τις υλοποιούν για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου και των πολιτικών ελίτ της Ευρώπης οι οποίοι από κοινού έχουν μετατρέψει την χώρα μας σε αποικία και τον λαό σε πειραματόζωο των νεοφιλελεύθερων πολιτικών τους.
Με εντολή Διοίκησης
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Νταλακογεώργος Αντώνης Κροκίδης Νικόλαος
Πρωτόμπαρκη
Για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε την πρώτη στιγμή , που φεύγουμε από το σπίτι μας και βρίσκομαστε σε ξένο τόπο.
Αυτός ο τόπος μπορεί να είναι κάπου στην Ευρώπη στην Αμέρική ή στην Ασία , μπορεί να είναι και η ίδια η πατρίδα μας.
Πρέπει να ήταν αρχές Αυγούστου πριν από 20 ολόκληρα χρόνια, μετά από πολύ περπάτημα στο λιμάνι του Πειραιά, χτύπωντας πόρτες και παράθυρα , παρακαλώντας όποιον γνωστό τύχαινε να έχει μια ιδέα από θάλασσα, κατάφερα να μπαρκάρω σε πλοίο της ακτοπλοοϊας.
Στο γραφείο, μου είπαν ότι θα πάω, επίκουρος.
"Επίκουρος" σκέφτηκα, τι να σημαίνει άραγε αυτό; , καλύτερα, να μην ρωτήσω όμως , μην τυχών και με κοροϊδέψουν.
Τότε στον κύκλο μας ήταν προσβολή μεγάλη να πεις ότι δεν γνώριζες την σημασία μιας ναυτικής λέξης. Από την σχολή ακόμα , όπως λές κι εσύ Δανάη , υπήρχε κάτι σαν μυστικός όρκος να μην κλαψουμε, αλλά και να μην δίξουμε ότι κάτι δεν το γνωρίζουμε και έρθουν οι άντρες και πατήσουν πάνω σε αυτό για να μας προσβάλλουν.
Σαν γύρισα στο σπίτι και ενημέρωσα ότι το απόγευμα μπαρκάρω επίκουρος , αυτοί , οι στεριανοί που δεν είχαν ενδιασμούς στο να δείξουν ότι κάτι τους είναι εντελώς καινούριο, με ρώτησαν "Τι σημαίνει επίκουρος"?
-Μάλλον θα βοηθάω τον ανθυποπλοίαρχο με τους χάρτες, απάντησα.
Μυαλό που το είχα κι εγώ !!!!!
Το λέω και σε μιά κοπελιά , από τη σχολή μας που είχε καταφέρει να ναυτολογηθεί στην θέση του δοκίμου λογιστή, στο ίδιο πλοίο. Βρέ Ελενίτσα, εσύ που είσαι ήδη εκεί μέσα για πες μου τί είναι ο επίκουρος?
Κι εκείνη όμως δεν εγνώριζε. Επτασφράγιστο μυστικό η ειδικότητα.
Αργότερα βέβαια έμαθα ότι και σε άλλους συναδέλφους που πρωτομπαρκάρισαν στην ακτοπλοϊα η πρώτη φορά ήταν ανάλογη.
Ανοίγω και την εφημερίδα και βλέπω το δρομολόγιο.
Έγραφε 22:00 δια Πάρο Ναξο.
Ε! εντάξει δεν είναι πολύ, σκέφτηκα έγω ,το πολύ αύριο το απόγευμα θα είμαι πίσω, να πάρω τα απαραίτητα.
Πήρα κι εγώ το πορτοφολάκι μου ,με ένα κατοστάρικο και το φυλλάδιό μου, έβαλα ένα θαλασσί παντελόνι και ένα άσπρο πουκάμισο , σκέφτηκα ,το θαλασσί είναι σχεδόν άσπρο δεν θα τους ενοχλήσει που δεν φορώ στολή δοκίμου!!!. Εδώ ,σήμερα γελάω πικρά.
Μακριά νυχτωμένη που ήμουν.
Με είχαν ενημερώσει ότι θα έπρεπε να είμαι από τις 18:00 στο βαπόρι. Πήγα λοιπόν και βρήκα το λοστρόμο , ο άνθρωπος με καλοδέχτηκε και μου είπε : "τώρα κάτσε λίγο εδώ μέχρι να φύγουμε και μετά θα ρωτήσω τον ύπαρχο αν θα δουλεύεις με εμένα ή τον υπολοστρόμο".
Δεν πέρασε λίγη ώρα και έρχονται με πέρνουν και με βάζουν δίπλα σε μιά σκάλα να λέω στους ξένους "Δις γουέι πλίιζ".
Πέρασαν οι ώρες άδειες , με έμενα να επαναλαμβάνω αυτή την ξερή φράση και να αναρωτίεμαι ,"καλά αυτά θα κάνω΄"? Ακόμα όμως δεν είχα δει τίποτα.
Με το που πήγε δέκα η ώρα άκουσα την ανακοίνωση της αναχώρησης και φούσκωσα από περιφάνεια για το πρώτο μου μπαρκο.
Γκουπ ακούστηκε ο καταπέλτης που έκλεινε, και ένιωθα τις προπέλες να γυρίζουν. Για αρκετές ώρες αργότερα θα δούλευε μόνο η ακοή μου. Τον καταπέλτη τον άκουσα , δεν τον είδα , τις ανακοινώσεις , επίσεις, την προπέλα την ένιωθα, μα δεν είδα τον αφρό που κάνει καθως γυρνάει και δίνει ώθηση στο πλοίο. Εγώ είχα πιά μπεί σε έναν άλλο κόσμο, στο βαπόρι μεν , όχι όμως εκεί που λαχταρούσα.
Άντε ,καλό ταξείδι και καλή αρχή είπα μέσα μου.
Άντε, να πάω στην γέφυρα να δω κι εγώ κάτι.
Πού να τό ήξερα ότι την γέφυρα δεν θα την έβλεπα ,παρά μόνο μετά από δυό μέρες , μεταξύ έξι με εξίμιση το απόγευμα, όταν θα είχα ένα μικρό κενό από την λάντζα.
Γιατί τελικά ο επίκουρος που εγώ είχα τοπόθετήσει δίπλα στον ανθυποπλοίαρχο δεν είχε καμιά σχέση με την πραγματικότητα, την γέφυρα δεν την είδε ούτε σε ζωγραφιά.
Ήταν το παιδί για όλες τις δουλειές, που πήγαινε κόσμο στις καμπίνες ,που μάζευε τα σκουπίδια, τα σεντόνια, καθάριζε τουαλέτες , σφούγγάριζε, έπλενε πιάτα ,σκούπιζε μαχαιριπίρουνα, γύριζε στους διαδρόμους του καραβιού με μια μαύρη σακούλα αδείαζοντας τασάκια και καλαθάκια.
Αχ! σκέφτηκα αυτό είναι ο επίκουρος ή το βλέπω σε όνειρο?
Στην σχολή αλλιώς μας τα είπανε . Μας δίνανε εξάντες και κατεβάζαμε τις φωτιές από τα φουγάρα στον Ασπρόπυργο, λύναμε ευθείες , σφαιρικά τρίγωνα και αποστάσεις ασφαλείας, κι εγώ είμαι εδώ , χωρίς να έχω δεί ούτε την κουβέρτα.
Τι εφιάλτης κι αυτός!!!
-επίκουρε ,σακούλα και στην πρύμη, Πρύμη:;; τουλάχιστο θα δώ τον νυχτερινό ουρανό!!!
Αμ! δε! Άλλη μοίρα είχε πλέξει για μένα το μέλλον μου. Μέσα σε εκατοντάδες τουριστών ξαπλωμένων στο κατάστρωμα , εγώ έπρεπε να περνώ από πάνω τους για να φτάσω στο"γραφείο".
Να με τιμωρίσουν θέλουν τούτοι δω; Τι βρώμα , τι σκουπίδι, σίχάθηκα τον εαυτό μου δεν ήθελα να μπω, κι αυτοί να με πιέζουν , άντε μπες αυτή είναι η δουλειά σου,
Συγνώμη !!!!!!! Εγώ είμαι Δόκιμος Πλοίαρχος!!!!
Δε, μπα να ΄σαι , τα παράπονά σου στον καπετάνιο
, εγώ καμαρωτάκι ζήτησα και μου στείλανε εσένα. Ε! ρε τι πάθαμε με αυτά τα ψώνια από τις σχολές , αφού τους είπα , δεν ξαναθέλω δόκιμους εδώ , έλεγε και ξαναέλεγε ο αρχικαμαρώτος.
Που είχε και το δίκιο του ο άνθρωπος. Αυτός καμαρωτάκι ζήτησε κι αυτοί του στείλανε !!Επίκουρο!!! που νόμιζε ότι ήταν καπετάνιος.
Μου ρχότανε να κλάψω, Α! ρε μάνα τό'πες κι έγινε! άμα δεν διαβάζεις μου΄λεγε θα σε στείλω μούτσο στα βαπόρια.
Μούτσος , καμαρωτάκι επίκουρος...μόνο βοηθός ανθυποπλοιάρχου δεν ήμουνα.
Μέσα σε αυτή την μεταφυσική συνομιλία με την μάνα μου , νιώθω ένα χέρι να με ακουμπάει στην πλάτη , Καλήσπέρα κι εγώ από την σχολή είμαι.
Γυρνάω και βέπω τον Δημήτρη Γ. Τί να πω εκείνη την στιγμή μου φάνηκε ότι είδα το πιό αγαπημένο μου άτομο.
Δεν γνωριζόμασταν , εκείνος ήταν τριτοετής κι εγώ στο πρώτο έτος , τον έβλεπα στα διαλλείματα μαζί με όλους τους άλλους και λέγαμε ένα γειά.
Μου λέει : - Ξέρω πως αισθάνεσαι! -
πού΄σαι Πέππα!!! Γελασα γιατί το είχα πεί ενθυμούμενη τον καθηγητή των μαθηματικών με τα σφαιρικά του τρίγωνα.
Να'σαι καλά ρε Μητσάρα, όπου κι αν είσαι, εκείνη την βραδιά ήσουνα σαν να έβλεπα τον αδερφό μου .
Το παλικάρι, μου εξήγησε ότι , εδώ στην ακτοπλοία δεν έχει δοκιμιλίκια και τέτοιες τιμές, εδώ σκούπα και μάπα
Α! ρε Χάρι Πόττερ πόσο άργησες να κάνεις μάθημα σκουπόξυλο!! ! να έβλεπες πως θα έδινα μιά και θα πέταγα ψηλά.
Πέταξα όμως ψηλά το επόμενο βράδυ , όταν δειλά - δειλά μπήκα στο ιερό, καλεσμένη από τον ύπαρχο που βγήκε στην βαρδιόλα και μου λέει
-Δόκιμε , τι κάνεις εκεί; έλα μέσα , δεν θες να μάθεις; Μου είπε ο Δημήτρης ότι είσαι της σχολής , αλήθεια είναι;
- Ναι , καπετάνιο αλήθεια , αλλά να ξέρεις, πω να μπω , τα ρούχα μου είναι κατάμαυρα από τις δουλειές, δεν έχω φέρει καθαρά ξέρετε.
Έλα να σου πω , ξέρω ότι δεν είναι αυτό που ονειρεύτηκες για πρώτο ταξείδι, αλλά κάνε άμα θες λίγη υπομονή και θα φτιάξουν τα πράγματα, όποτε θες ανέβα πάνω και ρώτα.
- Τι θέλει έδω ο επίκουρος βροντοφώναξε ο καπετάνιος ,
- Είναι δόκιμος κύριε,-
(Άντε πάλι)...άκου να δεις , καμαρωτάκια στην γέφυρα δεν θέλω και το φυλλάδιό σου λέει καμαρωτάκι.
Τέτοια κλώτσια δεν είχα ξαναφάει ποτέ!
-Επίκουρε, άντε να ξεκουραστείς γιατί σε μια ώρα φτάνουμε Πάρο και έχει δουλειά.
-Τι είναι κι αυτό πάλι.
Ούτε για την ανάγκη μου δεν είχα πάει τόσες ώρες! Στην καμπίνα που ήταν και κάτω από την ίσαλο γραμμή υπήρχαν τέσσερις κουκέτες και δυό ντουλαπάκια, στο πάτωμα μια ανθρωποθυρίδα, η οποία οδηγούσε στο τάνγκι του φρέσκου νερού , όπως μου εξήγησε η καμαρωτίνα που μοιραζόμαστε την καμπίνα.
-Δηλαδή θα κοιμάμαι πάνω από τα τάνγκια. Α!ρε Πέππα και νάξερες!
Που είναι η τουαλέτα?
Μην σας πω ότι έπρεπε να μοιράζομαι την ίδια τουαλέτα με τους υπόλοιπους άντρες του πληρώματος, γιατί η δεσποινίδα , αυτή δεν ήθελε να μοιραστούμε την ίδια .
Ευτυχώς σε αυτό το σημείο οι άντρες ξηγήθηκαν σπαθί, εξήγησαν στην κοπέλα ότι θα πρέπει να μοιραζόμαστε τον ίδιο χώρο, ως γυναίκες κι ας ήταν εκείνη η παλιότερη.
Κακά τα ψέματα στα βαπόρια υπάρχει αυτή η στρατοκρατία . " Ο παλιός και η ψαρούκλα ".
Για να μην τα πολυλογώ και κουράζω το άλλο πρωί έζησα την πιό όμορφη και πιο άσχημη εμπειρία της ζωής μου.
Πρωί πρωί με την δροσούλα που λέει και ο Τσιτσάνης εγώ επ΄ώμου πλήρη εξάρτηση, σκούπες και μάπες να καθαρίζω , όταν ακούω από τα μεγάφωνα ότι πιάνουμε Σαντορίνη!!
Δεν είχα δεί ποτέ μου την Σαντορίνη και κανένα άλλο νησί και ήθελα να την δώ , παρατάω την δουλειά και πάω να δώ .
Μου εξήγησαν οι υπόλοιποι ότι δεν αφήνουμε έτσι την δουλειά και άλλα πολλά με έκαναν να νιώσω ένοχη, που ήθελα να δω.
Λες και ο ναυτικός ήταν καταδικασμένος να βλέπει μπουλμέδες και μάπες.
Τέλος πάντων μου λένε από δω βγαίνεις . Η πρώτη φορά που έβγαινα στο κατάστρωμα. Σηκώνω τα μάτια μου και βλέπω ένα τεράστιο μαυριδερό βουνό γιομάτο μαύρα πετραδακια...Με πιασε ένα δέος και ρωτώ Τι είναι αυτό ? και μου λένε το ηφαίστιο!
Ω Θεέ μου τι όμορφιά δεν έχω ξανα δει τέτοιο πράμα , σκεφτόμουνα και με μιας το κατάστρωμα γέμισε τουρίστες με τα σορτσάκια τους , τα σανδαλάκια τους και τις φωτογραφικές τους μηχανές και να να ποζάρουν ανεβασμένοι στην κουπαστή με φόντο το ηφαίστιο, κι εγώ έλεγα Χαλάλι το χθεσινό χουνέρι για τέτοια ομορφιά!
Μόνο που σύντομα με φώναξαν να πάω μέσα να συνεχίσω την δουλειά μου.
Αυτά προς το παρόν
Υ/Γ θα πρέπει με την ευκαιρία να θυμηθώ τον Καπταν Νίκο τον ανθυπλοίαρχο , από λοστρομος ξεκίνησε και δεν είχε φτάσει πάνω από του τρίτου , αλλά ήταν ανθρώπος καλός και ναυτικός ακόμα πιο καλός .
Και Βέβαια τον λοστρόμο τον Κυρ Χρήστο, αλλά αυτός ήταν σε άλλο βαπόρι , άλλη φορά , τον Πανορμήτη, το ναύτη , τον πρωτο άνθρωπο που δέχτηκε να δουλέψει μαζί μου στη κουβέρτα, κι έτσι μετά από πολλά καλοκαιρινά μπάρκα , πολύ περπάτημα και πολύσφίξιμο στα δόντια, δούλεψα έστω και ναυτόπαις ,....μούτσος δηλαδή, στην κουβέρτα, και τον Γρηγόρη τη βάρδια μου , όταν πια άρχισα να κάνω βάρδιες , τελειόφοιτη της σχολής .
Δημοσιεύτηκε από Θαλασσινή στο http://kapetanisses.blogspot.gr
Ο στόχος του κ. Κατρούγκαλου είναι να υπάρξει σήμερα μία κατ’ αρχήν συμφωνία στα γενικά μέτρα της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και στη συνέχεια η κυβέρνηση να προχωρήσει σταδιακά στην υλοποίηση των επιμέρους μέτρων που θα συμφωνηθούν με τους πιστωτές.
Ενοποιήσεις Ταμείων μέσα από τη δημιουργία δύο «υπερ-Ταμείων», μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων στο άθροισμα πάνω από 1.000 ευρώ, για να εξοικονομηθεί περίπου 1,1 δισ. ευρώ και νέο υπολογισμό όλων των συντάξεων, κύριων και επικουρικών, περιέχει το πακέτο των προτάσεων για το ασφαλιστικό που υποβάλλει σήμερα το απόγευμα στο κουαρτέτο των δανειστών ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος.
Σηματοδοτείται έτσι η έναρξη της τελικής φάσης της διαδικασίας για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού συστήματος, με άγνωστη διάρκεια.
Ο στόχος του κ. Κατρούγκαλου είναι να υπάρξει σήμερα μία κατ’ αρχήν συμφωνία στα γενικά μέτρα της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης και στη συνέχεια η κυβέρνηση να προχωρήσει σταδιακά στην υλοποίηση των επιμέρους μέτρων που θα συμφωνηθούν με τους πιστωτές.
Ο υπουργός Εργασίας θέλει να αποφύγει μια αποσπασματική αντιμετώπιση του συνολικού ασφαλιστικού προβλήματος, γιατί κάτι τέτοιο, όπως εκτιμά ο ίδιος, θα οδηγούσε σε μια «λογική αντιμεταρρύθμισης».
Ηδη οι επικεφαλής των θεσμών έχουν ενημερωθεί για τις θέσεις της κυβέρνησης από τους υπεύθυνους των τεχνικών κλιμακίων, οι οποίοι εδώ και τέσσερις εβδομάδες είχαν τακτικές συναντήσεις με ανώτατα στελέχη της διαπραγματευτικής ομάδας των υπουργείων Εργασίας και Οικονομικών.
Οι τρεις κύριες προτάσεις
Οι βασικές προτάσεις που υποβάλλει το υπουργείο Εργασίας προς το κουαρτέτο των δανειστών έχουν ως εξής:
1. Ενοποιήσεις Ταμείων μέσα από τη δημιουργία δύο «υπερ-Ταμείων». Εναν ασφαλιστικό οργανισμό για όλα τα ταμεία κύριας ασφάλισης (ΙΚΑ - ΟΑΕΕ - ΕΤΑΑ - ΕΤΑΠ-ΜΜΕ).
Ανοικτό μένει το ενδεχόμενο εξαίρεσης του ΟΓΑ και του ΝΑΤ από τη συγχώνευση των κλάδων κύριας ασφάλισης.
2. Μειώσεις κύριων και επικουρικών συντάξεων για να εξοικονομηθεί περίπου 1,1 δισ. ευρώ από τη συνολική περικοπή των δαπανών της ασφάλισης κατά 1,8 δισ. ευρώ (1% του ΑΕΠ) το 2016 όπως προβλέπει το τρίτο μνημόνιο. Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας τα υπόλοιπα 700 εκατ. ευρώ έχουν εξασφαλισθεί μέσα από την αύξηση των εισφορών για τον κλάδο υγείας σε κύριες και επικουρικές συντάξεις και μέσα από την αύξηση των ορίων ηλικίας της πρόωρης συνταξιοδότησης.
3. Νέος τρόπος υπολογισμού όλων των συντάξεων, κύριων και επικουρικών, με βάση τις εξής δικλίδες ασφαλείας: α) σύνολο εργάσιμου βίου, β) αποδοχές ασφαλισμένου, γ) ηλικία συνταξιοδότησης, δ) αύξηση ΑΕΠ, ε) δείκτης ανεργίας, στ) δημογραφικά δεδομένα κυρίως για ηλικίες 55-65 ετών - προσδόκιμο ζωής.
Σε ό,τι αφορά τις επερχόμενες μειώσεις των κύριων συντάξεων, όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στην εκτίμηση ότι οι νέες περικοπές θα γίνουν κλιμακωτά στο άθροισμα των συντάξεων που κυμαίνονται πάνω από τα 1.000 ευρώ.
Αιτίες νέων μειώσεων
Ενα από τα πιο δύσκολα και σύνθετα προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας είναι η ενοποίηση των επικουρικών ταμείων και οι νέες περικοπές είναι αναπόφευκτο να γίνουν προκειμένου να τηρηθούν οι όροι της συμφωνίας με τους πιστωτές.
Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις των στελεχών του υπουργείου Εργασίας που συμμετέχουν στη διαπραγμάτευση με τους πιστωτές, η εικόνα για το μέλλον των επικουρικών συντάξεων με τη σημερινή τους μορφή είναι εξαιρετικά ζοφερή για τους κάτωθι, κυρίως, λόγους:
1. Το δυσβάσταχτο οικονομικό κόστος. Σε 12 μήνες (Αύγουστος 2014- Ιούλιος 2015) καταβλήθηκαν συνολικά 3,3 δισ. ευρώ για την πληρωμή των επικουρικών.
2. Η προοδευτική αύξηση της μηνιαίας δαπάνης. Το ταμείο επιβαρύνεται με επιπλέον 8 εκατ. ευρώ τον μήνα.
Πέρυσι τον Αύγουστο η μηνιαία δαπάνη ήταν 270 εκατ. ευρώ και φέτος τον Ιούλιο ανήλθε στα 278 εκατ. ευρώ.
3. Οι τεράστιες ανισότητες στις καταβαλλόμενες επικουρικές μεταξύ των ταμείων που έχουν υπαχθεί στο ΕΤΕΑ.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία του υπουργείου Εργασίας, το ένα ταμείο του Δημοσίου το ΤΕΑΔΥ (Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων), πληρώνει κατώτατη επικουρική 57,78 ευρώ για 15 έτη ασφάλισης, όταν ταυτόχρονα το άλλο ταμείο του Δημοσίου το ΤΑΔΚΥ (Ταμείο Ασφάλισης Δημοτικών Κοινοτικών Υπαλλήλων) πληρώνει για τα ίδια χρόνια δουλειάς κατώτατη επικουρική σύνταξη 202 ευρώ.
4. Οι μεγάλες διαφορές που υπάρχουν στα καταστατικά των επικουρικών που εντάχθηκαν στο ΕΤΕΑ και οι οποίες εν πολλοίς καθορίζουν τον τρόπο και το καταβαλλόμενο ποσό.
5. Οι μόνιμες - δομικές απώλειες εσόδων. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία οι νεοπροσλαμβανόμενοι στο Δημόσιο από 1-1-2011 ασφαλίζονται στο ΙΚΑ.
Το PSI μηδένισε τα αποθεματικά των Ταμείων
Στις σοβαρές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα συνταξιοδοτικά ταμεία των χωρών-μελών, ειδικά εν μέσω συνθηκών αναιμικής ανάπτυξης, χαμηλού πληθωρισμού και επιτοκίων, εστιάζει μελέτη του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).
Ειδικότερα για την Ελλάδα, στη μελέτη του Οργανισμού (με στοιχεία για το 2014) αναφέρεται ότι τα αποθεματικά των ελληνικών συνταξιοδοτικών ταμείων αντιστοιχούν μόλις στο 0,6% του εγχώριου ΑΕΠ, όταν ο μέσος όρος στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ κινείται κοντά στο 37%.
Η σχέση αυτή αποτυπώνει και την επίδραση του PSI, που πραγματοποιήθηκε το 2012 και «κούρεψε» τις τοποθετήσεις των Ταμείων στα κρατικά ομόλογα.
Σύμφωνα με τη μελέτη, χώρες όπως η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Σλοβακία και η Ισπανία έχουν αντίστοιχα με την Ελλάδα μικρό ποσοστό συμμετοχής των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων στο ΑΕΠ τους, κοντά στο 1%.
Στον αντίποδα βρίσκονται χώρες όπως η Αυστραλία, με τα αποθεματικά των συνταξιοδοτικών της ταμείων να ανέρχονται στο 7,5% του ΑΕΠ της, η Ολλανδία με 5% και η Ελβετία με 8,1%.
Τα συνολικά υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία των συνταξιοδοτικών οργανισμών στις χώρες του ΟΟΣΑ, στο τέλος του 2014, ξεπέρασαν για πρώτη φορά, σύμφωνα με τη μελέτη, τα 25 τρισ. δολάρια.
Στην Ελλάδα, η μελέτη εκτιμά ότι το 2014 ήταν επενδεδυμένα μόλις 1,08 δισ. ευρώ, εκ των οποίων η συντριπτική πλειονότητα ήταν σε ομόλογα.
Μεταξύ του 2004 και 2014 η χώρα μας εμφανίζεται να αύξησε σημαντικά την αξία της περιουσίας των Ταμείων που είναι επενδυμένη σε ακίνητα, πιθανότατα εξαιτίας της αύξησης των αντικειμενικών τιμών των ακινήτων που έχουν στη διάθεσή τους και όχι εξαιτίας της ενεργής διαχείρισής της. Παραδοσιακά γραμμάτια και ομόλογα, μετοχές και μετρητά και καταθέσεις παραμένουν κυρίαρχα στα χαρτοφυλάκια των συνταξιοδοτικών ταμείων.
Χανιά: Στις 29 Νοεμβρίου η ημερίδα «Ναυτική Εκπαίδευση - Ο δρόμος της θάλασσας»
Tο 8ο Τακτικό Συνέδριό της πρόκειται να διοργανώσει η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος (ΠΕΑΛΣ) στην πόλη των Χανίων, το Σάββατο 28 και τη Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2015.
Το εν λόγω συνέδριο θα φιλοξενηθεί στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής Μεσογείου στα Χανιά Κρήτης και αναμένεται η ευρεία συμμετοχή τόσο των μελών της Ένωσης όσο και της πολιτικής και στρατιωτικής Ιεραρχίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος. Στο πλαίσιο αυτό, το Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2015, πραγματοποιείται η ημερίδα με θέμα «Ναυτική Εκπαίδευση - Ο δρόμος της θάλασσας».
Σε συνέχεια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ναυτιλίας, όπως καθιερώθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), του οποίου η θεματική για το 2015 είναι η ναυτική εκπαίδευση και κατάρτιση (Maritime education and training), η ΠΕΑΛΣ -αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο της Ναυτικής Εκπαίδευσης για την ισχυροποίηση της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξή της χώρας και κατ΄ επέκταση την αύξηση του κύρους αυτής σε διεθνές επίπεδο- διοργανώνει τo εν θέματι συνέδριο προκειμένου να αναδείξει τις σύγχρονες προκλήσεις και ζητήματα που αντιμετωπίζει η Ναυτική Εκπαίδευση, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς.
Στη διοργάνωση αυτή θα παρουσιαστεί το Ελληνικό Σύστημα Ναυτικής Εκπαίδευσης και θα αναπτυχθούν θέματα, όπως οι ευκαιρίες της νέας γενιάς στο ναυτικό επάγγελμα, η συνεχής αναβάθμιση της ελληνικής Ναυτικής Εκπαίδευσης με βάση τις σύγχρονες ευρωπαϊκές και διεθνείς απαιτήσεις, η δέσμευση για τη διασφάλιση ποιοτικής δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης και η διαρκής εκπαίδευση και επιμόρφωση των ναυτικών, τα οποία αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να διατηρηθεί η ναυτοσύνη του ελληνικού λαού και η ναυτική παράδοση και υπεροχή της χώρας.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων ΝΑΤ και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας συναντήθηκαν την Τρίτη 10 Νοεμβρίου με τον Υπουργό Εργασίας κ. Κατρούγκαλο.
Δυστυχώς από την συνάντηση το μόνο συμπέρασμα που προέκυψε ήταν η εμμονή του Υπουργού να υπαχθεί το ΝΑΤ στον ενιαίο φορέα ασφάλισης, αδιαφορώντας για τα προβλήματα που υπάρχουν σε μια τέτοια συνένωση.
Το Δ.Σ του Συλλόγου πρότεινε στον Υπουργό να βάλει τέλος στην μαύρη ανασφάλιστη εργασία που υπάρχει στο πλοία, εξασφαλίζοντας έτσι την βιωσιμότητα του Ταμείου και ταυτόχρονα επιστροφή του ΝΑΤ στο Υπουργείο Ναυτιλίας αφού είναι άρρηκτα δεμένο με αυτό.
Άλλωστε το Υπουργείο διατηρεί το μητρώο ασφαλισμένων και παίρνει εκείνες τις αποφάσεις που έχουν άμεση επίπτωση στα οικονομικά του Ταμείου. Με αυτόν τον τρόπο ό,τι σχετίζεται με την ναυτιλία θα είναι υπό την εποπτεία του αντίστοιχου Υπουργείου, κάτι το οποίο συμπεριλαμβανόταν και στο πρόγραμμα του κυβερνώντος κόμματος.
Ο Υπουργός επέμεινε ότι τα προβλήματα που θα υπάρξουν θα αντιμετωπιστούν με υπουργικές αποφάσεις(!!!) και ότι δεν υπάρχει χρόνος διαβούλευσης, αφού το νομοσχέδιο για την σύσταση του ενιαίου φορέα θα κατατεθεί μέχρι τέλος Νοεμβρίου και θα ισχύσει από 01/01/2016
Μετά από αυτά η Γενική Συνέλευση των εργαζομένων αποφάσισε: 24ωρη απεργία στις 11/11/2015
Συμμετοχή στην απεργία της ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ στις 12/11/2015 και συγκέντρωση την ίδια μέρα στις 11:00 π.μ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
Νέα Γ.Σ στις 13/11/2015 στις 7:00 π.μ στο κεντρικό κτίριο του ΝΑΤ για την λήψη αποφάσεων.